چطور بهتر زندگی کنم؟

پرسیدم ... ،
چطور ، بهتر زندگی کنم ؟
با کمی مکث جواب داد :
گذشته ات را بدون هیچ تأسفی بپذیر ،
با اعتماد ، زمان حالت را بگذران ،
و بدون ترس برای آینده آماده شو .
ایمان را نگهدار و ترس را به گوشه ای انداز .
شک هایت را باور نکن ،
وهیچگاه به باورهایت شک نکن .
زندگی شگفت انگیز است ، در صورتیکه بدانی چطور زندگی کنی .
پرسیدم ،
آخر .... ،
و او بدون اینکه متوجه سؤالم شود ، ادامه داد :
مهم این نیست که قشنگ باشی ... ،
قشنگ این است که مهم باشی ! حتی برای یک نفر .
کوچک باش و عاشق ... که عشق ، خود میداند آئین بزرگ کردنت را ..
بگذارعشق خاصیت تو باشد ، نه رابطه خاص تو با کسی .
موفقیت پیش رفتن است نه به نقطه ی پایان رسیدن ..
داشتم به سخنانش فکر میکردم که نفسی تازه کرد وادامه داد ... :
هر روز صبح در آفریقا ، آهویی از خواب بیدار میشود و برای زندگی کردن و امرار معاش در صحرا میچراید ،
آهو میداند که باید از شیر سریعتر بدود ، در غیر اینصورت طعمه شیر خواهد شد ،
شیر نیز برای زندگی و امرار معاش در صحرا میگردد ، که میداند باید از آهو سریعتر بدود ، تا گرسنه نماند .
مهم این نیست که تو شیر باشی یا آهو ... ،
مهم اینست که با طلوع آفتاب از خواب بر خیزی و برای زندگیت ، با تمام توان و با تمام وجود شروع به دویدن کنی ..
به خوبی پرسشم را پاسخ گفته بود ولی میخواستم باز هم ادامه دهد و باز هم به ... ،
که چین از چروک پیشانیش باز کرد و با نگاهی به من اضافه کرد :



زلال باش ... ،‌ زلال باش .... ،
فرقی نمیکند که گودال کوچک آبی باشی ، یا دریای بیکران ،
زلال که باشی ، آسمان در توست

نظرات 15 + ارسال نظر

سلام
اگه محصل هستی توصیه میکنم حتما به اولین انجمن تخصصی درسی ایران یه سری بزنی و از مزایای اون استفاده کنی.
اگه سوال یا مشکل درسی هم داری میتونی عضو بشی و سوالتو اونجا مطرح کنی تا اساتید آموزشی جوابتو بدن

چشم یه سری می زنم

آشنا 22 خرداد 1389 ساعت 16:58

قشنگ بود خوشم امد.

ممنونم

سزار 22 خرداد 1389 ساعت 20:05 http://psezar.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
خوشحال میشم به من هم سر بزنی
لطفا من رو با نام امروز نخستین روز اینده توست لینک کن و بعد بهم خبر بده تا من هم شما رو لینک کنم....

باشه چشم

نیوشا 23 خرداد 1389 ساعت 09:24 http://www.niyosha512.blogfa.com

سلام
واقعا عالی بود..............

سلام
خیلی قشنگ بود
به وب من سر بزنین
می خوام آپ کنم ؛ حالا کی ، خدا میدونه !
موفق و سر بلند و شاداب باشید

سلام
باشه یه سری می زنم

تنها 24 خرداد 1389 ساعت 12:53 http://www.tanhatarin21.blogfa.com

بسیار زیبا ...

..یروزی 24 خرداد 1389 ساعت 14:04 http://football10010

سلام
اینم آدرس

یا حضرت عباس . این چه آدرسیه دیگه؟
بلاگفا؟ میهن بلاگ ؟ بلاگ اسکای ؟ پرشین بلاگ ؟ و ...
کدوم یکی حالا؟

سلام
بیاین تو وبم
منم دارم مثل همه میرم
موفق باشید

انشاءالله که به سلامت

مهرداد 26 خرداد 1389 ساعت 01:56

قشنگ بود.....
واقعا حقیقت همینه..... زلال باشی آسمونو میشه نشون داد.... حالا گودال آب باشی یا اقیانوس

باهات موافقم

دارا 26 خرداد 1389 ساعت 14:03 http://happyguy.blogfa.com

سلام
بابا من خودم چشمه هستم
زلالی رو داری D:
بیا که آپم

باشه چشم

اسمان ابی 26 خرداد 1389 ساعت 15:05 http://www.vwvv.blogfa.com

سلام
کمیل به ما هم سر بزن راستی وب شما خیلی جالب است

باشه عزیزم

خط خطی های من 27 خرداد 1389 ساعت 00:17 http://love-h73.blogfa.com

منو تز لینکت پلک کن نپرس چرا....

اولاً علیک السلام

دوماً تز نه و از

سوماً پلک نه و پاک

چهارماً اگه میل خودتونه باشه من حرفی ندارم.

شاد باشید

سلام
شهادت نور اسمان امامت حضرت امام علی النقی الهادی (ع)را بر تمامی مسلمانان و همچنین صاحت مقدس صاحب العصر الزمان تسلیت عرض میکنیم
محمد جان به ما هم سر بزن دلم برات شدهoاینقدر شده
خدا نگهدارت وال..یارت
m_hossain_hemmatian@yahoo.com
arshei_live@yahoo.com

سلام
باشه میام

سلام داستانتان واقعا اموزنده بود.
اگر مایلید لینکم کنید.

باشه چشم

عباس 1 تیر 1389 ساعت 08:25 http://bedonbalemohabat.blogsky.com

اینجا که میگه ؛شک هایت را باور نکن و هیچ گاه به باورهایت شک نکن؛ به نظر من نمیشه. گاهی وقتها همین عامل باعث میشه که کسانی که میخواهند ما مورد نقد قرار بدند ما حرفشونو گوش نکنیم. یعنی او یارو اینقدر به خودش مطمئنه که حاضر نمیشه باورهاشو به بوته ی نقد ببره.
ولی یه حالت دیگه هم وجود دارد اینکه یارو بیشتر عمرشو در باره ی معرفت حقیقت گذرونده باشه. منظورم این نیست که بره حوزه ی علمیه درس بخون. منظورم اینه که به شناخت خدا برسه. البته این حالت رو افراد زیادی طی نمیکنند مگر کسایی که بخواهند یا تو زندگیشون اتفاقی خاص افتاده باشه که خودشون با شور و شوق بخواهند که برند دنبال شناخت.

در کل متن قشنگی داشتی.

اینم یه حرفیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد